Spring naar inhoud

FAQ - Afspraak maken

Nee, dat kan helaas niet. U kunt alleen terecht als u een afspraak heeft gemaakt. Dat kan eenvoudig via de afspraakplanner.

De afsprakenplanner werkt in alle internetbrowsers, zoals Chrome, Edge, Safari, etc. Alleen in de klassieke versie van Internet Explorer opent de afsprakenplanner niet. 

Dit zijn de verschillende opties: 

  1. Download via deze link de laatste versie van Microsoft Edge (ook belangrijk voor veilig internetten).
  2. Maak gebruik van andere browsers, zoals Chrome, Firefox of Internet Explorer.
  3. Open de afsprakenplanner op uw telefoon of tablet.

Het wijzigen van een afspraak kan op twee manieren:

  1. In de bevestigingsmail die u van ons heeft gekregen, staat een link “afspraak verzetten”. Wanneer u op deze link klikt, verschijnt er een wijzigingsformulier (uw afspraakcode wordt dan automatisch ingevuld) waarna u uw afspraak kunt verzetten.
  2. U kunt ook via de website op de knop 'wijzig afspraak' drukken. Hierna vult u uw geboortedatum en afspraakcode zelf in op het wijzigingsformulier. De afspraakcode vindt u in de bevestigingsmail die u van ons ontvangen heeft.

Denkt u er bij lang uitstellen van uw afspraak aan dat uw (huis)arts een goede reden had om bloed te laten afnemen? Overleg daarom bij twijfel met uw (huis)arts.

Het annuleren van uw afspraak kan op twee manieren:

  1. In de bevestigingsmail die u van ons heeft gekregen staat een link “afspraak verzetten”. Wanneer u op deze link klikt, verschijnt er een wijzigingsformulier en kunt u de afspraak annuleren.
  2. U kunt ook via de website op de knop 'annuleren afspraak' drukken. Hierna vult u uw geboortedatum en afspraakcode in. De afspraakcode vindt u in de bevestigingsmail die u van ons ontvangen heeft.

Denkt u er bij het annuleren van uw afspraak aan dat uw (huis)arts een goede reden had om bloed te laten afnemen? Overleg daarom bij twijfel met uw (huis)arts.

U vindt de afspraakcode in de bevestigingsmail die u na het maken van een afspraak van ons heeft ontvangen.

Na het maken van een afspraak ontvangt u van ons een bevestigingsmail. Daarin staat naast uw afspraak ook een afspraakcode. Deze heeft u nodig om een afspraak te verzetten of annuleren. Controleer daarbij uw ongewenste mail of spam. Het komt voor dat de mail in een van die postvakken terecht komt. Mocht dat ook niet het geval zijn dan raden wij u aan contact met ons op te nemen via 088- 237 10 00. 

Het heeft onze voorkeur dat u uw afspraak maakt via de afsprakenplanner op internet. Lukt dit niet, bijvoorbeeld omdat u geen computer of internet heeft? En er geen mensen bij u in de buurt zijn die u kunnen helpen? Dan kunt u ons bellen tijdens op werkdagen tussen 08.00 en 15.00 uur op 088 - 23 71 000. Houd er rekening mee dat u in dat geval langer moet wachten. Zelf een afspraak maken via internet gaat sneller. 

Nee, u heeft altijd een verwijzing nodig.

U maakt in dat geval een afspraak voor bloedafname. Tijdens deze afspraak kunt u ook uw potje met lichaamsmaterialen inleveren.

U heeft in de volgende gevallen een afspraak nodig:

  • Uw huisarts of verloskundige trombosedienst heeft u doorgestuurd.
  • U moet in de (weken) voorafgaand voor uw bezoek aan dit ziekenhuis of voor een vervolgafspraak bloed laten prikken.
  • U moet lichaamsmateriaal inleveren.
  • De afspraak is voor een kind van 0-12 jaar.

U kunt zonder afspraak terecht op de bloedafnamepoli in het ziekenhuis:

  • Bij een spoedaanvraag (cito).
  • Wanneer er bijzondere eisen zijn of een strikte tijd aan uw bloedafname is gebonden.

Dat komt waarschijnlijk door uw internetinstellingen, de standaardtaal is dan op Engels ingesteld:

Taal aanpassen in Chrome
1. Open Chrome op je computer.
2. Klik rechtsboven op Meer. Instellingen.
3. Klik onderaan op Geavanceerd.
4. Klik onder Talen op Taal.
5. Klik op Meer. naast de taal die je wilt gebruiken. ...
6. Schakel Aanbieden pagina's te vertalen in deze taal in of uit.

Taal aanpassen in Safari (Apple)
Kies op de Mac Apple-menu > 'Systeemvoorkeuren' en klik op 'Taal en regio'. Klik op 'Algemeen'. Voer een of meer van de volgende stappen uit: Een taal toevoegen: Klik op de knop met het plusteken, selecteer een of meer talen in de lijst en klik op de knop met het plusteken.

Taal aanpassen in Edge
1. Ga naar Instellingen en mee > Instellingen.
2. Selecteer Talen in de lijst Instellingen.
3. Als je een taal wilt toevoegen aan de lijst met voorkeurstalen, selecteer je Talen toevoegen.
4. Zodra de taal is toegevoegd, selecteer je naast de taal en kies je Microsoft Edge weergeven in deze taal.

Taal aanpassen op Android telefoon
1. Ga naar Instellingen Systeeminstellingen.
2. Selecteer hier Taal en regio
3. Klik op Taal toevoegen en selecteer Nederlands
4. Druk op Ja om te bevestigen en sleep de taal bovenaan de lijst.

Taal aanpassen op Apple telefoon
1. Ga naar Instellingen > Algemeen
2. Selecteer hier Taal en regio
3. Klik op Iphone-taal en selecteer Nederlands